Day 2: volunteeringwork - Dag 2: vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christianne Bal - WaarBenJij.nu Day 2: volunteeringwork - Dag 2: vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christianne Bal - WaarBenJij.nu

Day 2: volunteeringwork - Dag 2: vrijwilligerswerk

Door: Christianne Bal

Blijf op de hoogte en volg Christianne

20 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hi everyone!

Yesterday I landed in Dubai. My first impression was that it is true what they say about Dubai, everything is huge! The room or actually the building where I had to take my luggage was really beautiful! When I came outside John was waiting for me. During the trip to his home I saw a lot of high buildings and light, it was really impressing.
This morning I started with a breakfast with the family where I’m staying. John, Tanja, Femke and Lars are really kind! It was really warm outside, in the morning it was like 30°C, and in the afternoon the temperature was around 44°C. That’s pretty different of what we are used to in the Netherlands.
After breakfast Tanja and I went to friends of her. They have a daughter, Isabelle. Isabelle and I watched some films on the couch and swam for a while. After the swimming we went to one of the schools in Dubai, because Isabelle had to do some volunteering work at a sports day for her school, so I went with her. There are lots of different schools in Dubai, but you have like the kindergarten, middle school and high school on the same campus so the campus is huge! I joined Isabelle with the volunteering. We first had to help at the high jumping; when the stick felt of we had to put it back on. After the high jumping we helped at the running part. We had to give the runners some cold wet towels and something to drink when they finished their lap. It was really fun to help at this event, there were like schools from Dubai, but also schools from Abu Dhabi and other near countries.
After the volunteering work we went back to the home of John and Tanja, ate some pizza and watched a film on my bed.
So this was my first day here in Dubai! I really enjoyed it! Now I’m going to sleep, because I have to wake up at around 05:45 (03:45 your time) tomorrow to get myself ready for my first internship day at TNT express!

Lots of love, Christianne

Hee iedereen!
Gisteren ben ik in Dubai geland! Mijn eerste indruk was dat het waar is wat ze zeggen over Dubai, alles is groot! De hal of eigenlijk het gebouw waar ik mijn koffer moest ophalen was super mooi! Toen ik naar buiten kwam was John op me aan het wachten. Tijdens de reis naar zijn huis zag ik veel hoge gebouwen en lichtjes, het was erg indrukwekkend!
Vanochtend heb ik eerst ontbeten met de familie waar ik verblijf. John, Tanja, Femke en Lars zijn echt heel erg aardig! Het was erg warm buiten, in de ochtend was het 30°C en in de middag was de temperatuur zo rond de 44°C. Dat is toch wel erg anders dan van wat we in Nederland gewend zijn.
Na het ontbijt gingen Tanja en ik naar vrienden van haar. Zij hebben een dochter, Isabelle. Isabelle en ik hebben wat films op de bank gekeken en hebben eventjes gezwommen. Na het zwemmen gingen we naar een van de scholen in Dubai, omdat Isabelle vrijwilligerswerk moest doen op een sportdag voor haar school, dus ging ik met haar mee. Er zijn veel verschillende scholen hier in Dubai, maar de peuterspeelzaal, basisschool en middelbare school zitten op hetzelfde terrein, dus het is een erg groot terrein! Ik hielp Isabelle met het vrijwilligerswerk. We moesten eerst helpen bij het hoogspringen, wanneer de stok op de grond viel moesten wij hem er weer terug op leggen. Na het hoogspringen moesten we bij het ren gedeelte helpen. We moesten de renners koude natte handdoekjes en wat te drinken geven wanneer zij klaar waren met rennen. Het was erg leuk om te helpen bij dit evenement, want er waren scholen uit Dubai, maar ook scholen uit Abu Dhabi en andere landen hier in de buurt.
Na het vrijwilligerswerk gingen we terug naar het huis van John en Tanja, hebben pizza gegeten en een film gekeken op mijn bed.
Dus dit was mijn eerste dag in Dubai! Ik vond het echt super leuk! Nu ga ik snel slapen want ik moet morgen rond 5:45 (03:45 jullie tijd) opstaan om mezelf klaar te maken voor mijn eerste stage dag bij TNT Express.

Veel liefs, Christianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christianne

Hallo, Ik ben Christianne Bal. Ik ben een meisje van 15 jaar en kom uit Oss. Ik zit op het Maaslandcollege en zit momenteel in het 4e jaar van tweetalig VWO.

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1123
Totaal aantal bezoekers 26613

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: