Day 10: Bastakiya, Arabic Lunch, Dubai Mall. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christianne Bal - WaarBenJij.nu Day 10: Bastakiya, Arabic Lunch, Dubai Mall. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christianne Bal - WaarBenJij.nu

Day 10: Bastakiya, Arabic Lunch, Dubai Mall.

Door: Christianne Bal

Blijf op de hoogte en volg Christianne

28 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hi everyone,

Today was an amazing day! This morning I met two other Dutch girls, Isa and Eline, we went to Bastakiya together. When we arrived in the Bastakiya we took the ferry to the other side of the creek. There you can find the gold and the spice souk, it was amazing to see these shops and all the people asking you to come inside and trying to sell things to you.

After the souk we took the ferry back to Bastakiya, because we had arranged a typical Arabic lunch at the Sheikh Mohammed Centre of Cultural Understanding. The lunch was delicious! There was an Islamic woman answering questions and talking about the Islamic culture. I learned a lot and it was really interesting!

After the lunch we took the cab to the Dubai Mall, we shopped and after a few hours Isa and Eline went to the Burj Khalifa. I already went to the Burj Khalifa, so I continued shopping. When they came back we had dinner at a Lebanese restaurant next to the fountains. I had never eaten at a Lebanese restaurant before, but I liked it a lot!

I had a great day and I had a lot of fun with Isa and Eline. Tomorrow I’ll go to the Emirates Mall!

Lots of love, Christianne.

Hee iedereen,

Vandaag was echt een top dag! Vanochtend heb ik twee andere Nederlandse meisjes ontmoet, Isa en Eline, we gingen samen naar Bastakiya. Toen we in Bastakiya waren aangekomen hebben we de pond genomen naar de andere kant van de Creek. Daar vind je de goud en de specerijen soek, het was erg leuk om deze winkeltjes, de mensen die je smeken om binnen te komen en je dingen proberen aan te smeren te zien.

Na de soek namen we de ferry terug naar Bastakiya, want we hadden een typische Arabische lunch geregeld bij de Sheikh Mohammed Centre of Cultural Understanding. De lunch was super lekker! Er was een islamitische vrouw die vragen beantwoorden en vertelde over de islamitische cultuur. Ik heb veel geleerd en het was echt super interessant!

Na de lunch namen we een taxi naar de Dubai Mall, we hebben geshopt en na een paar uur gingen Isa en Eline naar de Burj Khalifa. Ik was al bij de Burj Khalifa geweest, dus ging ik verder met winkelen. Toen ik terug kwam hebben we avond gegeten bij een Libanees restaurant naast de fonteinen. Ik had nog nooit eerder Libanees gegeten, maar ik vond het super lekker!

Ik had een super leuke dag en heb veel plezier gehad met Isa en Eline. Morgen ga ik naar de Emirates Mall!

Veel liefs, Christianne.

  • 28 April 2013 - 21:49

    Roy:

    Schatje,
    wat fijn dat je het zo leuk hebt! en wat leuk dat je zoveel dingetjes weet over de moslims nu! haha:P
    Nog een paar fijne dagen!
    Ik mis je, nog steeds!
    LoveYou!<3

  • 28 April 2013 - 22:22

    Oma En Opa Dichtbij:

    Hei Christianne, Heel veel lekker eten en leuk shoppen, dat wordt afkicken volgende week.Nog hele gezellige dagen. Groetjes Oma en Opa.

  • 30 April 2013 - 09:25

    Oma Anneke:

    Hei Chris, Zojuist Prinses Maxima gezien en die had ook een jurk aan met zo´n ruche je weet wel.Laat hem anders maar eens zien aan Tanja. Gr. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christianne

Hallo, Ik ben Christianne Bal. Ik ben een meisje van 15 jaar en kom uit Oss. Ik zit op het Maaslandcollege en zit momenteel in het 4e jaar van tweetalig VWO.

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 26558

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: